Ponieważ rozpoczął się okres PIT’owy, w ostatnich dniach kilka osób pojawiło się u mnie z problemem obsługi plików PDF przez program Adobe Reader w wersji XI.
Przy próbie otwierania plików PDF, po pewnym czasie aplikacja się zawiesza lub znika. Raz problem występuje tuż po otworzeniu pliku, a czasem przy próbie drukowania. Nie ma reguły. Niektóre pliki natomiast otwiera bez najmniejszego problemu.
Podobnie jest z programem e-deklaracje, przy próbie wypełnienia PIT’u. Program wywala błąd i nie da się edytować deklaracji.
Rozwiązanie tego problemu jest dość proste. Wystarczy zainstalować aktualizację programu Adobe Reader.
W poniższych kilku krokach recepta jak to zrobić.
- Uruchamiamy program Adobe Reader z ikony na pulpicie/menu start (nie otwieramy żadnego pliku pdf).
- Klikamy w menu Pomoc / Sprawdź uaktualnienia
- Wyskoczy nam okienko z informacją o dostępnej aktualizacji. Klikamy na nim Pobierz i zamykamy program Adobe Reader.
- Na dole przy zegarku pojawi się ikonka pobierania aktualizacji. Najeżdżając na nią myszką pokazuje się informacja o % jaki został już pobrany. Po zakończeniu pobierania pojawi się komunikat, że aktualizacja jest gotowa do zainstalowania.
- Klikamy wtedy na ikonkę aktualizacji. Otworzy się okno, na którym klikamy Zainstaluj.
- Po zainstalowaniu aktualizacji pozostaje jeszcze restart komputera. Zamknijcie wszelkie programy, zapiszcie otwarte dokumenty i klikamy Uruchom ponownie teraz.
- Po ponownym uruchomieniu komputera możemy już bezproblemowo otwierać pliki PDF. Jeśli nadal będą występować jakieś problemy, należy procedurę aktualizacji powtórzyć.
Wspomniane problemy dotyczą wersji 11 programu Adobe Reader i są niezależne od systemu operacyjnego. Problem występował zarówno na komputerach z Windows 10, jak i 7, 8.1 oraz Vista. Prawdopodobnie nowe pliki PDF są przygotowane w sposób, którego starsza wersja Reader’a nie jest w stanie prawidłowo obsłużyć.
MAcSi